FANDOM

Skalny Róg - ang.: Rockhorn.
Przymierze trolli ze wschodniej części Gór Delaryjskich, naprawdę jest to luźna konfederacja klanów zamieszukących te rejony.

Ich przodkowie wywodzą się z Lśniących Szczytów, przed Wojnami Orichalkowymi zamieszkali w Górach Delaryjskich, bardziej gościnnych i zielonych od ich dawnej ojczyzny.
Nie są aż tak agresywni jak ich kuzyni z Lśniących Szczytów, ale najeżdżają osady położone na nizinach między Górami Delaryjskimi, dżunglą Liaj i ziemiami Kryształowych Łupieżców. Są silnie powiązani przyjaźnią z obsydianami, w praktyce już od początków istnienia przymierza, uważali obsydian za prawdziwe dzieci ziemi (zwą ich skalnymi braćmi). Trolle wierzą, że obecność obsydian jest wyrazem szczególnego błogosławieństwa pasji. Od stuleci żyją razem, trolle chronią kamiennych ludzi i ich żywogłazy przed zbieraczami esensji ziemi, obsydianie zaś, dzielą się swą mądrością z łupieżcami.

Podczas Pogromu wzgardzili therańskimi rytuałami. Budowali wraz z obsydianami kaery i cytadele wokół ich żywogłazów. Gdy ci pogrążyli się w śnieniu, trolle broniły ich żywogłazów przed horrorami i konstruktami. Wieki przebywania w bliskości z obsydianami dały trollom moc odczuwania wspólnoty i bliskości duchów ziemi.

Po Pogromie starali się zachowywać neutralność, nawet podczas Pierwszej Wojny Therańskiej.

Jednak po kolejnym akcie agresji ze strony Theran (wylądowanie behemota Triumf na wzgórzu Żywogłazu Ayodhya), Skalny Róg wyraźnie zaczyna sympatyzować z obsydiańskimi rebeliantami (Powstaniem Żywogłazu).
Obecnie (1508 TH) liczą sobie 16 klanów. Ich doradcą jest Starszy Żywogłazu Zielony Kamień, obsydianin Feld’a’sar. Wodzem przymierza jest Cern Kamienny Druh (Cern Stonefriend), mistrz żywiołów 7 kręgu.

Skalne Rogi mają 8 drakkarów (lekko zbrojne, albo 1 balista, albo 1 katapulta), bardziej znaczne to: Złoty Orzeł, Ostry Żagiel, Skalny Brat, Szepczący Wiatr.

Źródła
Crystal Raiders of Barsaive