FANDOM

Podniebni Poszukiwacze - ang.: Skyseeker.
Przymierze górskich trolli, z zachodniej części Gór Delaryjskich. Historia przymierza rozpoczyna się wiele stuleci przed Pogromem. W czasach Elianara Messiasa, przymierze handlowało z mnichami z klasztoru Mynbruje, tego samego gdzie elfi mędrzec studiował znalezione Księgi Cierpienia. Tak więc trolle o wiele wcześniej dowiedziały się o istnieniu Ksiąg niż inni Dawcy Imion na ziemiach Barsawii.
Chcieli sami odnaleźć artefakty lub podobne księgi dające wiedzę o Pogromie. Niestety przez kilka pokoleń nie udało im się znaleźć potzrebnej wiedzy. Swą złość obrócili przeciwko mnichom, złupili klasztor i zaatakowali głosicieli, ostatni z żywych głosicieli pasji, rzucił klątwę na przymierze, by szukali przez wieki czegoś, czego nie znajdą nigdy. Co więcej, te poszukiwania doprowadzą przymierze do upadku.

Podczas Wojen Orichalkowych Podniebnym Poszukiwaczom wiodło się bardzo dobrze, handlowali z Theranami z Vivane (po zajęciu miasta), później zdecydowali się na rodzaj współpracy odmiennie niż ich kuzyni, Kryształowi Łupieżcy ze Lśniących Szczytów. Podacz Pogromu, ukryli się w górskich kaerach, zabezpieczeni Rytuałami Przetrwania i Ochrony.
Po Pogromie, przymierze nie może odzyskać dawnej chwały, drakkary trolli często przeszukują zachodnie szczyty masywu, lecz do tej pory nie trafili artefaktów o znaczeniu bliskim Księgom Cierpienia. Nie udało im się odnowić współpracy z Theranami z Powietrznej Przystani.

Jedynym pozytywnym aspektem jest porozumienie ze Wspólnotą Nocy - tajemnym bractwem ksenomantów, których cytadela leży na pograniczu terytorium Podniebnych Poszukiwaczy i Skalnego Rogu (Rockhorn). Ksenomanci pomagają przymierzu w poszukiwaniu artefaktów, w zamian za to, trolle chronią ich cytadelę przed ciekawością intruzów.

Przymierze liczy 13 klanów. Mają 7 drakkarów (uzbrojonych w balistę i katapultę), najbardziej znane to: Przeszukiwacz, Strzała Wiatru, Sokół i Skarga Pasji.

Wodzem przymierza (rok 1509 TH) jest troll Cho'arras Jaśniejący Kamień (Brightstone), jest V kręgowym Powietrznym Łupieżcą i głosicielem pasji Mynbruje. Łączą go bliskie stosunki z przywódczynią Wspólnoty Nocy, kobietą ksenomantką - Taną Luunar (XIII krąg)

Źródła
Crystal Raiders of Barsaive