FANDOM

Krwawa Wiedza - ang.: Bloodlore.
Najdziksze, najbardziej barbarzyńskie trollowe przymierze w Lśniących Szczytach, przymierze Krwawej Wiedzy zamieszkuje w zachodniej części gór.

Przymierze to powstało stulecia przed Pogromem, a jego herszt został wybrany w zawodach ku czci Thystoniusa. Przywódcy wszystkich klanów, które utworzyły to przymierze, walczyli ze sobą tak długo, aż nie zwyciężył najpotężniejszy - był nim Magraik Druzgocząca Pięść Krwawa Wiedza, herszt potężnego klanu Krwawej Wiedzy. Mijały lata i przymierze Krwawej Wiedzy zaczęło zdobywać sławę, złą sławę, najniebezpieczniejszego ze wszystkich. Jego łupieżcy grabili miasta i wioski całej Barsawii, od Travaru aż po Smoczą Puszczę. Podczas Wojen Orichalkowych napadali oni na therańskie barki wydobywcze, Ustrekt, Kara Fahd i Landis, stając się najbogatszym z przymierzy. Szybko jednak przyszło im zapłacić za te sukcesy. Theranie, zmęczeni utratą cennych ładunków, zwrócili się w końcu przeciw Kryształowym Łupieżcom. Najsilniejszy cios wymierzyli właśnie Krwawej Wiedzy.

Gdy nadszedł Pogrom przymierze znajdowało się na skraju upadku. Pozostali przy życiu członkowie klanu schronili się w naturalnych jaskiniach, nie mając potrzebnej - therańskiej - wiedzy, do zbudowania kaerów. Mimo to udało się im przetrwać i rosnąć w swej nienawiści do Theran. Do Theran i trolli ze wschodniej części gór - zwłaszcza do przymierza Kamiennych Pazurów. Po zakończeniu Długiej Nocy klan szybko upomniał się o należne mu miejsce i sławę. Liczba jego członków wzrosła bardzo szybko, zbudowali także wiele drakkarów. A gdy Theranie powrócili do Barsawii dzielnie stawili im czoła.

Hersztem przymierza (rok 1510 TH) jest Chorak Łamignat Krwawa Wiedza, potężny Powietrzny Łupieżca IX Kręgu. Jest on trollem nad trolle - niezwykle dzikim, honorowym, silnym, kochającym rodzinę, chwałę, dobre jedzenie i mocne napitki.

Krwawa Wiedza posiada 9 drakkarów (wszystkie są dobrze uzbrojone).

Źródła
Crystal Raiders of Barsaive