FANDOM

Kamienne Pazury - ang.: Stoneclaws.
Jedno z dwóch przymierzy trolli zamieszkujących wschodnią część Lśniących Szczytów. Ich terytorium znajduje się na wschód od Góry An'Grak, dokładnie na północ od Mglistych Bagien.

Przymierze to powstało o wiele później niż inne, gdy rozproszone klany ze wschodniej części Lśniących Szczytów postanowiły zjednoczyć się w walce z klanami żyjącymi po drugiej stronie Góry An'Grak, z klanami, które później utworzyły przymierze Niedoścignionego Wichru. Przymierze wzięło swe Imię od klanu Kamiennych Pazurów - bowiem z tego klanu pochodzili najwięksi wojownicy i najmędrsi przywódcy. Wpłynęło to znacząco na losy przymierza, gdyż jego hersztowie interesowali się, o wiele bardziej niż inni, światem poza Lśniącymi Szczytami. Już na początku Wojen Orichalkowych nawiązali sojusz ze spółką z Throalu. Ponadto położenie tego przymierza (daleko od prowincji Vivane) sprawiło, że Kamienne Pazury zostały oszczędzone przez therańskie represje, które doprowadziły do Bitwy o Powietrzną Przystań.

Wszystko to pozwoliło przymierzu Kamiennych Pazurów na dobre przygotowanie się do Pogromu. W ich kaerach schronili się także krasnoludzcy górnicy z Throalu, którzy w zamian za schronienie podarowali trollom kopie Księgi Jutra. Przez stulecia Pogromu obie rasy wywarły na siebie wieli wpływ: krasnoludy stały się częścią przymierza, a trolle przejęły od nich wiele throalskich obyczajów. Gdy Theranie powrócili do Barsawii z żądaniem zwrotu władzy nad prowincją, herszt przymierza, Yerrik Kamienne Pazury, był jednym z pierwszych przywódców Kryształowych Łupieżców, który dostrzegł znaczenie Throalu dla stworzenia oporu przed wtargnięciem Theran. Dziś Kamienne Pazury, pod wodzą Kerththale Dalekowzrocznego, Syna Yerrika, są największą nadzieją Throalu na zawiązanie sojuszu z Kryształowymi Łupieżcami.

Jednak poza przyjaciółmi mają oni także zaciekłych wrogów - w postaci przymierza Krwawej Wiedzy, którego członkowie uważają, że Kamienne Pazury zhańbiły wszystkie trolle przejmując obyczaje mieszkańców nizin. Kamienne Pazury uważają zaś członków przymierza Krwawej Wiedzy za prymitywnych barbarzyńców niezdolnych do dostrzeżenia właściwej drogi ku przyszłości.

Hersztem przymierza (rok 1509 TH) jest Kerththale Dalekowzroczny Kamienne Pazury, Powietrzny Łupieżca VIII Kręgu.

Kamienne Pazury posiadają 10 drakkarów (połowa z nich została ostatnio uzbrojona). Najważniejsze z nich to: Szpon Wiatru (okręt flagowy), Duma Yerrika, Kryształowe Serce, Sztylet Thystoniusa oraz Posłaniec Mgieł.

Źródła
Crystal Raiders of Barsaive