FANDOM

Horrory to tajemnicze istoty nie z tego świata, o których wiadomo bardzo niewiele. Pierwsze informacje na ich temat odkrył Elianar Messias, uczony-męczennik, podczas badania starożytnych pism, zwanych Księgami Cierpienia.

Według Jarona - słynnego krasnoludzkiego uczonego - ojczyzna Horrorów znajduje się w największych głębinach (lub też w najdalszych krańcach) przestrzeni astralnej. Są to prawdopodobnie miejsca płynnego, wiecznie zmieniającego się zła, zbyt obce Dawcom Imion. Jaron twierdzi, że ich pojawienie się w naszym świecie związane jest z poziomem magicznej energii. "Duchy ciemności mogą żyć tylko w świecie, który dostarcza im pod dostatkiem magicznej energii - bez niej duszą się, tak jak Dawcy Imion z braku powietrza" (Pierwsza Księga Cierpienia, 1, III). Jak wiadomo poziom magicznej energii w naszym świecie związany jest z cyklami magii i zmienia się jak pływy - w czasie odpływu może nie być żadnej magii i Horrory nie przeżyją w takim środowisku. Jednak gdy następuje przypływ mogą one przenikać do naszego świata i żyć w nim. Kiedy przypływ ten osiągnie punkt krytyczny między światem Horrorów i naszym otwiera się brama - zjawisko to nazwano Pogromem. Należy jednak pamiętać, że teoria Jarona jest tylko hipotezą. Nie wyjaśnia ona także dlaczego potwory te opuszczają swój przesycony magią świat by siać w naszym spustoszenie. Faktem jest jednak, że Horrory za wszelką cenę starają się pozostać w naszym świecie. Najwyraźniej jest tu coś czego chcą lub potrzebują.

Co do samych Horrorów to posiadamy na ich temat jedynie kilka ogólnych informacji. Wiemy, że każdy z nich musi jeść - nie wszystkie jednak żywią się mięsem, roślinami czy innymi substancjami materialnymi. Większość z nich odżywia się uczuciami i energią życiową - im bardziej są one złożone tym pożywniejsze dla Horrora, co sprawia, że najbardziej łakomym kąskiem są Dawcy Imion. Nadto nawet Horrory żywiące się materią mają potrzebę wywołania emocjonalnego wstrząsu u swych ofiar. Nie wiadomo jednak dlaczego Horrory żywią się tylko negatywnymi uczuciami.

Co do samych Horrorów to trudno wyodrębnić poszczególne gatunki i rodzaje tych bestii, czy określić ich słabe i mocne strony. Mimo iż są bardzo różnorodne to istnieje ich kilka powszechnych odmian, m.in. puchlaki, dopplery i kreescry. Istnieją także Horrory posiadające Imiona - te są najpotężniejsze i najniebezpieczniejsze. Różnią się one zachowaniem, umiejętnościami, formą, sposobami polowania i pragnieniami. Nie wszystkie też przebywają w świecie materialnym. Niektóre z nich posiadają tylko ciała astralne, inne mogą przebywać w naszym świecie tylko w postaci fizycznej, jeszcze inne mają dwojaką naturę. Oznacza to, że do walki z każdym Horrorem potrzeba odrębnych metod. Czasem wystarczy tylko zniszczyć ciało potwora, czasem jego astralną esencję, czasem jedno i drugie. Dlatego też w konfrontacji z nimi nie zawsze sprawdza się miecz - czasem potrzeba specjalnych rytuałów, czarów, albo astralnych ataków. Stworzenia te są wyjątkowo różnorodne i jedno tylko jest pewne - są one wcieleniem zła.

Spośród mocy Horrorów najpowszechniej znanymi (aczkolwiek nie każda z tych istot je posiada) są: zdolność do tworzenia przerażających konstruktów oraz nieumarłych, moc rzucania czarów, możliwość wdzierania się w myśli ofiary i - najgorsza z nich - naznaczanie. Ta przerażająca moc pozwala Horrorowi piętnować ofiary magicznym znamieniem, które łączy oboje i pozwala potworowi wpływać na Dawcę Imion i powoli go plugawić. Z powodu niemożności wykrycia znamienia, większość Dawców Imion jest bardzo podejrzliwa w stosunku do obcych, a także nie raz zdarzyło się, że ukamienowano kogoś, kogo podejrzewano o naznaczenie przez Horrora.

Źródła
Horrory
Podręcznik podstawowy