FANDOM

Łańcuch górski usytuowany u południowo-zachodnich granic Barsawii. Z Vivane i Powietrznej Przystani należałoby iść około 12 dni, a z Jerris około 10, by dojść do stóp masywu.

Swymi zachodnimi krańcami sięga granic Zatrutego Lasu, a wschodnimi rzeki Liaj. Na południu Gór Delaryjskich rozciąga swe ziemie odrodzone królestwo orków Kara Fahd. Pośród szczytów Gór Delaryjskich mają swe siedziby dwa przymierza trolli: Podniebni Poszukiwacze(Skyseeker) na zachodzie i Skalny Róg (Rockhorn) na wschodzie. Z ciekawostek - magia działająca w górach tłumi wszelkie dźwięki, samo słowo Delaryjskie, pochodzi od elfiego słowa "delara" oznaczającego ciszę, spokój. Powietrza nie porusza żaden podmuch, nie słychać żadnych odgłosów zwierząt. Być może ta cisza przywiodła tu wygnańca ze Smoczej Puszczy, mędrca Elianara Messiasa, odkrywcę Ksiąg Cierpienia.

Góry Delaryjskie są domem dla wielu obsydiańskich Żywogłazów. Związany jest z tym sekret tajnej organizacji ksenomantów - Drużyny Nocy (Fellowship of Night), której cytadela ukryta jest na terytorium granicznym obu trollowych przymierzy.

Źródła
Barsawia
Crystal Raiders of Barsaive