FANDOM

Legenda o pierwszym elfie.

Serce Dębu był wspaniałym drzewem. Tak wspaniałym, że pasja Jaspree zachwycona jego pięknem, obdarowała go najcenniejszymi prezentami: światłem słońca, delikatnym deszczem i łagodnym wiatrem.
Jaspree musiał jednak opuścić drzewo, gdyż inne miejsca potrzebowały jego błogosławieństwa. Serce go bolało, na myśl, że drzewo mogłoby umrzeć z tęsknoty za nim, podzielił się więc z nim swą potężną magią. Odtąd drzewo mogło tworzyć wokół siebie towarzyszy, łagodzących mu czas rozłąki. Tak powstała Smocza Puszcza, wypełniona zwierzętami i śpiewem ptaków. Lecz po dłuższym czasie, Serce Dębu poczęło tęsknić za pasją. Ani duchy drzew, ani zwierzęta nie mogły zastąpić ukochanej pasji.
Kiedy Jaspree wrócił i ujrzał usychające z żalu drzewo, przywrócił mu życie swym dotykiem i przyrzekł stworzyć prawdziwego towarzysza, takiego, który zrozumie Serce Dębu podobnie jak sama Jaspree.

Pasja poprosiła o pomoc Astendar i obie skupiły swe magiczne moce na stworzeniu odpowiedniego towarzysza dla Serca Dębu. Musiał być piękny, prawdziwie rozumieć drzewa, śpiewać piękniej niż kwiaty i mieć wolną wolę podróżowania po puszczy.

Pasje zabrały więc część życia Serca Dębu i uformowały dla niego towarzysza. Pięknego i mądrego, poza granicę jakiegokolwiek żyjącego zwierzęcia, towarzysza potrafiącego nadawać imiona, snuć opowieści i żyć w doskonałej harmonii z Sercem Dębu.

Kiedy obie pasje skończyły swą pracę, przed nimi stanęła elfia dziewczyna: piękną jak gwiazdy na niebie, mądra jak ziemia i tak dobra jak wiosenny deszcz.

Pasje nazwały ją Caynreth. Gdy Serce Dębu ujrzało elfią dziewczynę, okryło się przepięknymi kwiatami. Odtąd drzewo i elfka połączone było magią i doskonałym zrozumieniem.

Inną wersję pochodzenia Caynreth podaje smok Alamaise.

Źródła
The Blood Wood